piątek, 15 listopada 2019

103--- Większa bombka

Dziś bombka tez ozdobiona haftem krzyżykowym, ale o znacznie większej średnicy 15 cm, składa sie z czterech kawałków, ciężko było naciągnąć .... bardzo czas mi ucieka , a wam ?


środa, 13 listopada 2019

102--- pierwsze bombki

Które zrobiłam w tym sezonie, lubię krzyżykować, więc jestem na tym etapie i na pewno będzie ich więcej - jakoś te świąteczne ozdoby , nie chcą ze mną współpracować pozdrawiam serdecznie i ciepło

środa, 6 listopada 2019

101----A ja plotę...

To takie przygotowanie do chłodnych dni, robię przegląd moich zasobów włóczkowych , W ruch poszedł młynek dziewiarski, i sznurki plotę , na tę chwile zamorki, ale jeszcze może coś wymyśle, pozdrawiam was bardzo i myślę że wreszcie odwiedzę wasze blogi


piątek, 25 października 2019

100- Nowa ikona

Święta rodzina , papier arabeskowy , transfer , farby akrylowe i werniks , u góry jeszcze zakończyłam wyciskiem z pasty strukturalnej , jest w innym wydaniu , bardzo szybko się robi Bardzo was pozdrawiam i widzę ze mam 100 posta , muszę z tej okazji coś pomyśleć , by chociaż trochę wynagrodzić wasze komentarze , ale to mogę zrobić dopiero w listopadzie



sobota, 19 października 2019

Wspomnienie lata


Dwie haftowane karteczki , urodzinowe lub imieninowe, a może rocznicowe, wędruja do skarbczyka, bo na obecna chwile nie maja właścicela / pogoda piękna więc zycze miłej niedzieli

czwartek, 17 października 2019

98--- Dwaj apostołowie

Ikona mojej ręki  - Piotr/Szymon/ i Paweł / Szaweł/ - Zdjęcie nie oddaje wszystkiego, ale jest na desce o wymiarach 21x26 cm , tył bejca, jest zawieszka , Deska jest stara , widać ubytki / celowo/ Farby akryl , całość werniksowana i lakierowana |




97--- Coś dla mnie....

Wypatrzyłam zabawę blogowa u https://asikowe-majsterkowanie.blogspot.com/ no i  mi sie to podoba, a ze wieczory długie jesienne się zbliżają więc można popróbować, nagrody fantastyczne |

wtorek, 8 października 2019

96----haft krzyżykowy

Witam, serdecznie , w deszczowy poranek, na dworze zimno i pada , były nawet przymrozki. W taką pogode szybko i przyjemnie  się haftuje, Mam Jezusa -- Wzór z rozpiską dostałam od mojej przyjaciółki Eluni https://rekodzieloeluni.blogspot.com/  . To jest wzór - z tych , który jeszcze trzeba będzie powtórzyć. Producent - Vervaco - mulina w sepii - ramka złota


wtorek, 1 października 2019

95--- Co ja robię .....

Ze czas mi tak ucieka , zaczynam kolejny miesiąc , październik  nową Maryjką  pergaminową , pewnie teraz pojawiać się bedzie więcej prac w tej technice  - życzę ciepłych dni jesiennych- lubię takie jesienne słońce -


niedziela, 22 września 2019

94--- Pracowałam długo.....

ale mam Moja pierwsza ikona pisana, Kiedyś na jednym z kiermaszy poznałam kolezankę , która pomogła mi w wielu sprawach, najpierw odnosnie deski i jej obróbki / gruntowania/ nanoszenia złota, przenoszenia wzoru i wreszcie malowania . I tu zdradze , ze nie odwazyłam sie na temperę, moja ikona wykonana farbami akrylowymi , , no i na koncu lakierownie na mat. Basiu , bardzo ci dziekuje i mysle , ze jeszcze nie raz sie sie spotkamy. A teraz do rzeczy , wybralam  Matkę Bożą Ostrobramską , , zwaną Królową Korony Polskiej. To Adam Mickiewicz  w inwokacji kieruje do Niej slowa , prosząc o łaske powrotu emigrantów do Polski , No i zdjęcia / jakość srednia/



piątek, 20 września 2019

93---Tajemnicza kobieta.....

Transfer na desce, akrylowe farby i lakier z połyskiem Tył bejcowany i zawieszka , Nadchodzi jesień , moja dziewczyna w odcieniach brązu . Myślę ze ta prawdziwa jesien będzie , bo na razie ziąb Pozdrawiam ciepło 


niedziela, 15 września 2019

92--- Muzykujący anioł ..

Jego atrybutem jest flet , ze względu na niebiańskie brzmienie . Jak zwykle deska, grafika arabeskowa, , transfer, akryl i werniks , z tyłu bejca . Piękna słoneczna pogoda zaprasza mnie na wrześniowy spacer - pozdrawiam

środa, 11 września 2019

91---Dalej w temacie gołąbka....

Jednym ze żródeł tego skojarzenia jest Biblia . Zarówno w Starym jak i Nowym Testamencie - wspomina się go zawsze w pozytywnym świetle. Pierwsza wzmaianka w Księdze Rodzaju , kiedy to Noe wypuszcza gołebia białego , czy ustąpił Potop / gołębica przynosi mu gałązkę oliwną/ W Nowym Testamencie jest kilka wzmianek, tam gołąb to oznaka czystości , symbolizuje Ducha Swiętego. Ale dość wywodów, moja deska z biołym gołąbkiem - dziewczyna / anioł/ trzyma go w dłoni



A teraz kilka obiecanych zdjęć z Festiwalu koronki klockowej w Bobowej





poniedziałek, 9 września 2019

90 ----Madonna z gołąbkiem ....

Wczoraj przejazdem odwiedziłam Bobowa , to mała miejscowość w małopolskim , a słynie z koronki klockowej, teraz odbył się juz XX Festiwal Miedzynarodowy  , tej imprezie towarzyszy wiele innych atrakcji, ja tarfiłam na pokaz mody , odwiedziłam wiele stoisk z koronką klockowa ,/ na następnym wpisie pokaże kilka zdjęc/ zaraz po powrocie wydziergałam na pergaminie  Tę Maryję z gołąbkiem  /wzór otrzymałam od jednej z koronczarek/
Pozdrawiam  poniedziałkowo , i zyczę wiele siły na nadchodzący tydzień



czwartek, 5 września 2019

89--- Zakładki

Takie małe co nieco , zakładki w technice pergaminowej / by zupełnie nie zapomnieć/  biały i czarny kot , wprawdzie wolę psy , ale z kociakami też jestem za pan brat , ale one razem z książką wędrują do mojej koleżanki

poniedziałek, 2 września 2019

88-Niebieski album ...

Bardzo lubię pracę z albumami, dzisiaj dla chłopca , cały w kolorystyce biało - niebieskiej , album ma wiele kartek ,/ 40 szt/  jest klejony , narożniki dałam metalowe, no i jak to w albumie , duzo kieszonek, kartek kaskadowych , pomieści więc duzo zdjęć z uroczystości naszych milusińskich , pozdrawiam poniedziałkowo , młodzież i dzieci zakończyły wakacje , więc życzę im duzo siły , wytrwałości na nowy rok szkolny





czwartek, 29 sierpnia 2019

87---- Kartki ....

Myślę , ze moj blog odpoczywał nic  nie pokazywane, a tu tyle wrazen, Dni Wina w moim przyjaznym miasteczku, święto pieroga  w mojej miejscowości , prace się rozeszły , wiele ludzi już mnie kojarzy po moich pracach i to mnie cieszy , teraz, będe tylko uzupełniać braki kartkowe, na początek dwie urodzinowe dla mężczyzn



środa, 21 sierpnia 2019

86---Czy znacie te dziewczyny ?

Kolejne moje prace na deskach , zmieniłam troche kolorystyke , i wyszły całkiem inne dziewczyny , Wakacje dobiegają końca , chyba czas zacząć grzybobranie - Pozdrawiam



czwartek, 15 sierpnia 2019

85--- Nic nie pokazuję ......

Ale zawsze coś robię , moze w wolniejszym tempie, ale miałam wiele waznych  terminowych prac , powolutku , będe coś dodawać , by was nie zanudzać , bardzo dawno nie robiona  dziewczyna z rózami



praca pergaminowa  pozdrawiam swiątecznie

czwartek, 8 sierpnia 2019

84--- ikona ...

Matki Bożej Pneumatofory tzn, niosącej Ducha Sw , deska 2 cm , boki złocone , całość postarzana , mam takie dni i chwile ,że własnie taka praca mnie satysfakcjonuje Pozdrawiam

wtorek, 6 sierpnia 2019

83-- haft krzyżykowy na kartkach

Wiele teraz robię kartek z haftem krzyżykowym , wzory są nowe,  i tak w ten sposób , wykorzystuje resztki muliny  , na tej dziewczynka  z wielkim sercem


sobota, 3 sierpnia 2019

82-- Anioł ...

Pokusilam się na transfer na starej desce, , wyszło jak wyszło, może jeszcze coś kiedyś powtórze , bo mysl jest , sobota i niedziela  , więc będzie jakiś wyjazd , jeśli pogoda dopisze, a ja wam zyczę dobrej pogody i wspaniałego weekendu


wtorek, 30 lipca 2019

81--- Maki w wazoniku

Maki , słoneczniki, chabry, bardzo lubię te proste kwiaty, chociaż już przekwitły , zawsze kojarzą mi się z łanami zbóż , które w tym czasie nikną na naszych polach, żniwa w pełni . Wzór jak niektórzy pamiętają juz robiłam, nie jeden raz , ale ze miałam chwilę czasu, to powtórzyłam kolejny raz Jest upał, duszno, ale zapowiadają lekkie ochłodzenie

A to juz moja karteczka

niedziela, 28 lipca 2019

80 - Lawendowy domek

A w tym domku pachnie lawendą , W moim zasobnym pudle często są różne rzeczy, które nie wyrzucam, a jak przyjdzie chwila..... to biorę na warsztat , i tak z drewnianego domku, powstał wieszaczek do kuchni , ale nie nacieszę się długo , bo powędruje na prezent imieninowy mojej kolezanki. U mnie niedziela burzowa, a u Was ?


środa, 24 lipca 2019

79---Zabawa kartkowa u Ani ...

Zupełnie zapomniałam , a lipiec sie kończy więc zgodnie z zabawą u Ani http://iwanna59.blogspot.com/ zrobiłam karteczki dziecięce , a na nich kropeczki , bo takie są wytyczne na ten miesiąc , miały być pergaminowe, ale brakło czasu , więc sa skladaki

Z palety kolorów wybrałam , niebieski, zielony, ecri, różowy i biały  , a teraz karteczki